Storytelling voor jouw authentieke ’branding’ op de arbeidsmarkt en in business

Door Nel Taal

Als werknemer maar ook als zelfstandig ondernemer heb je een grote onderscheidende factor en dat ben jezelf. Je zult ervaren hebben dat je netwerk en daarmee je bedrijf groeit als je naar buiten treedt met je verhaal. Dat is jouw unieke verhaal, maar hoe zorg je ervoor dat daarnaar geluisterd wordt? Dat het opvalt en aantrekkelijk is?
Dat kan door storytelling te gebruiken, de kracht van verhalen. Jouw verhaal.

Mensen hebben mensen-merken nodig met een inspirerend verhaal dat onderscheidend, authentiek en hartverwarmend is. Daardoor willen mensen zich met je verbinden. Dan worden ze trouw aan je merk, ze vertellen je verhaal door. En je versterkt zo je reputatie. Wat niet ‘aantrekkelijk’ is, is roepen waar je beter in bent, over goedkoper, of sneller of…. Wat wel werkt is vertellen over je inspiratie, waarvoor je staat, waarin je gelooft, en hoe je je belofte waar maakt.

“I have a dream” (Martin Luther King)

“Bringing magic in every livingroom” (Walt Disney)

Mensen kopen niet wat je aanbiedt, maar waarom je dat aanbiedt. Focus daarom op je “persoonlijke/corporate story”, daarmee onderscheid je je en bouw je aan duurzame relaties.

Nel organiseert een mooie middag die in het teken staat van Storytelling voor jouw unieke branding (bedrijfs)merk, jouw ‘Lichtmerk’. Je verhaal over hoe je straalt van binnen uit. Zo wordt je in nog beter zichtbaar en aantrekkelijk voor jouw ideale werkgever of klanten.