Wist jij dat 94% van de Nederlanders is ingeschreven op een nieuwsbrief?

E-mail is een veel gebruikt medium in Nederland, naast social media en het ouderwetse bellen. Gebruik jij het voornamelijk op je laptop of bijvoorbeeld ook op je telefoon? Wij kunnen ons nauwelijks meer een wereld voorstellen zonder e-mail! Al zijn er wel duidelijke verschillen in e-mailgebruik tussen bijvoorbeeld een 68-jarige Nederlander en een 19-jarige Nederlander. Het Nationaal E-mail Onderzoek van dit jaar laat deze verschillen duidelijk zien.

Het Nationaal E-mail Onderzoek

Het onderzoek startte in 2013. En zoals het cliché wil: dingen veranderen snel.
Zo konden we in 2013 nog opschrijven dat 20% van de Nederlanders alleen een eenvoudige telefoon op zak had waarmee je alleen kon bellen en sms’en. Tegenwoordig wordt zo’n telefoon nauwelijks meer aangeboden. Nagenoeg iedere Nederlander bezit een smartphone. Toch gebruikt nog lang niet iedere Nederlander zijn smartphone om ermee te winkelen. In 2018 geldt dit voor 22% tegenover 40% die zijn online aanschaf nog afrondt via zijn laptop. Wat we met z’n allen wel weer doen, is het lezen van onze e-mails op een smartphone. Dit geldt voor gemiddeld 46% van de Nederlanders.

Andere opmerkelijke conclusies:

  • 79% van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar op nieuwe e-mail nieuwsbrieven ingeschreven.
  • Als het over privacy gaat, hebben Nederlanders alleen vertrouwen in e‑mail en niet in social
  • 46% van de Nederlanders doet maandelijks een online aankoop en 21% wekelijks
  • E‑mail is het populairste kanaal voor de ontvangst van reclame­boodschappen
  • Nederlanders vanaf 55 jaar starten hun digitale dag bij voorkeur met e-mail; de rest met WhatsApp.
  • Verjaardagsmails zijn populair onder de Nederlanders.

Benieuwd naar het volledige onderzoek? Die vind je hier!

Oh, en ben je al ingeschreven op onze nieuwsbrief? 😏

Schrijf je hier in op de nieuwsbrief van Flexible WorkPlace Assen: